13 Haziran 2014 Cuma

7. KKBT John Green - İlk Aşk Yorum + Bu Kitabı Okumanız İçin 5 Sebep + Çekiliş


Goodreads Puanı: 3.81
Kitabın Orjinal Adı: An Abundance of Katherines
Yazar: John Green
Sayfa Sayısı: 312
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Türü: Young Adult, Contemporary


Arka Kapak:

Konu ilişkiler oldu mu, Colin Singleton'ın tipi Katherine isimli kızlar… Ve konu Katherine isimli kızlar oldu mu, Colin her seferinde terk ediliyor. Tam sayı vermek gerekirse, on dokuz kere. Bir yol macerasına atılan, evden kilometrelerce uzaktaki bu anagram âşığı, hali harap, üstün zekâlı gencin cebinde on bin dolar, peşinde kana susamış bir yaban domuzu ve hemen yanında televizyon bağımlısı, şişman dostu vardır… Ama bir tane bile Katherine yoktur. Yarattığı formülle tüm romantik ilişkilerin geleceğini hesaplamayı uman Colin, Katherine Öngörülebilirliği Teoremi'ni ispatlamak için debelenmekte, tüm Terk Edilenler'in öcünü almanın ve sonunda kızı kapmanın peşindedir. Aşk, dostluk ve ölü bir Avusturya-Macaristan arşidükü, insanın kendisini yeniden keşfetmesini konu alan bu çok katmanlı romana şaşırtıcı bir son ve sıcacık bir yön katıyor.
"Green, bıçak gibi keskin ve zekâ dolu bir başka öykü daha kaleme almış. Komik sayfalarda karşımıza kâh müthiş keyif veren toy ve gösterişçi karakterler, kâh entelektüel bir üslup çıkıyor." -Booklist-
"Kahkaha attıracak kadar komik… Kendisinden önce gelen pek çok Amerikan yapımı yol öyküsüne hem bir övgü hem de bir taşlama." -The Horn Book-
"Her detay göz önünde bulundurulmuş, hikâye zarafet ve kaçınılmaz bir devinimle akıp gidiyor." -New York Times Book Review-
"Diyaloglarla birlikte şiir gibi akıp giden konu yabancı diller, denklemler ve detaylı dipnotlarla canlanıyor. Romantizm, matematik ya da basitçe iyi bir hikâye okumak isteyen herkesin ilgisini çekecek." -VOYA-
"Bu komik roman üslup açısından Alaska'nın Peşinde ve Aynı Yıldızın Altında'dan ayrılsa da zekice kurulmuş diyaloglar ve merak uyandıran karakterleriyle ortak bir paydada buluşuyorlar." -Kliatt-
"Romantizm dolu, hüzünlü ve dokunaklı sahnelerden ironik ve eğlenceli üsluba, matematikle harmanlanmış, her şey dâhil bir öykü. Keyifli, gerçekten karmaşık ve müthiş eğlenceli." -Kirkus Reviews- (Tanıtım Bülteninden)


Fiiihuuuuuy. Bugünleri de mi görecektim.  Bir gün "John Green kitabına tur yapacaksınız." deselerdi bir taraflarımla gülerdim. Ama İlk Aşk'la beraber bu rüyayı da gerçekleştirmiş olduk. Gelelim kitabımızın konusuna...


Colin Singleton olağanüstü zekası olan, daha bebekken okumaya başlamış, kelime oyunlarında bir numara, günün her saatinde anagram yapan biri. Kankisi Hasan'la beraber bir yolculuğa çıkarlar, çünkü Colin 19. sevgilisi Katherine'nin de onu terketmesinden sonra ayrılık acısını atlatamaz. Gerçi zaten 18 kız arkadaşının da adı Katherine'dir. Yolda karşılaştıkları bir tabela Colin'in dikkatini çeker ve bu tabelayı takip ettiklerinde kendilerini Gutshot'ta bulurlar ve olaylar başlar. Üstelik olayların içinde ismi Katherine olmayan bir kız da vardır. (Bence en şaşırtıcı olan şey de kızın adının Katherine olmaması :P )


Colin Gutshot'ta geçirdiği zamanı çalışarak geçirecektir, ama bu süre dahilinde kendi Evreka'sını bulabilecek midir?


Kitabın dili John Green dili. Kitabın kurgusu ve anlatımı John Green kurgusu ve anlatımı. Ben kim oluyorum da John Green'in kitabına laf ediyorum yahu.Vallahi taşlarlar :P 


Ayrıca kitabın çevirmeni eli öpülesi. Özellikle bol anagramlı bu kitapta çeviri işini nasıl halletmiş hayret ettim. o.O



Gelelim bu kitabı okumanız için 5 nedene;

* Colin ve Hasan arasındaki arkadaşlık ilişkisi ve aralarında bağa şahit olmak .

* Kitap çevirisinin çok güzel olması. (Allah canımı alsın şimdiye kadar gördüklerimin en iyisiydi o.O)

* Kendisinden çok şey beklenen Colin'le kendiniz arasında bağ kurabilirsiniz ve bazen "lanet olsun ben de aynı durumdayım." diyeceğiniz kadar baskı hissediyorsanız, Colin'in yaşadıkları size tanıdık gelecektir.

* Terkedilen ve terkeden arasındaki ilişkiyi mi anlamak istiyorsunuz? O zaman Colin'in muhteşem zekasıyla oluşturduğu denklem ve grafikleri incelemek isteyebilirsiniz.

* Yazarın John Green olması başlı başına bir sebep bence.


Bu turdaki görevim burada bitmiyor. Sayfadaki paylaşımlarla kitabı size biraz daha tanıtmaya devam edeceğim. Bir  John Green kitabına sahip olmak istiyorsanız siz de çekilişimize katılın ve şansınızı deneyin. Facebook üzerinden gerçekleştirdiğimiz çekiliş burada.

Ve bloglar üzerinden gerçekleştirdiğimiz çekiliş ise burada. Herkese iyi şanslar ;)



a Rafflecopter giveaway

40 yorum:

  1. Henüz bir John Green kitabını bitirdiğim için bu tur+çekiliş tam benlik ^_^ JG modundan uzuuun bir süre daha çıkamayacağım anlaşılan -_-

    YanıtlaSil
  2. Yine muhtesem bır john green kitabı gibi duruyor okumak için sabırsızlanıyorum :D

    YanıtlaSil
  3. katıldım. umarım şanslı olabilirim.

    YanıtlaSil
  4. Henüz John Green kitaplarıyla tanışmadım ilk olması umuduyla katıldım.

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabın benim olması için her şeyi yaparım. Nokta :D

    YanıtlaSil
  6. Kitap aşkıyla yanan herkese Selamlar ^_^

    YanıtlaSil
  7. Umarım kazanırım herkese bol şans :)

    YanıtlaSil
  8. Sanırım hebsini doğru yabtım ... ßende varım Çekilişte :D

    YanıtlaSil
  9. Uzun zamandır ilk kez çekilişe katılıyorum, hadi bakalım :P

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir kitap gibi,umarım ben de kazananlardan biri olurum.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Kitap çekilişimiz var uğramak veya katılmak isterseniz çok sevinirim :)

    http://mikiacaba.com/cekilis-bu-dort-kitabin-sahibi-olmak-ister-misin.html

    YanıtlaSil
  12. katıldımm bu adamın kitaplarından hiçbirini okumuş değilim hadiilk aşkokuduğum ilk kitabı olsun :)

    YanıtlaSil
  13. umarım kazanırım şans benden yana olsun katıldım....:)

    YanıtlaSil
  14. Katıldım . Bol şanslar :)

    YanıtlaSil
  15. Merak ettiğim bir kitap daha.. Ben de katıldım ama pek umutlu değilim..

    YanıtlaSil
  16. umarım kazananlardan biri olurum :)

    YanıtlaSil
  17. Şu aralar çok revaçta olan bu kitabı çok istiyorum

    YanıtlaSil
  18. Hic şansli olmasamda denemek istiyorum şansımı sonuçta John green kitabı var:)))
    Katildim;))))

    YanıtlaSil

back to top