10 Temmuz 2015 Cuma

Holly Smale - Geek Kız 3 [Evet sadece yorum :D]



Goodreads Puanı: 4.24
Kitabın Orjinal Adı: Picture Perfect (Geek Girl #3)
Yazar: Holly Smale
Sayfa Sayısı: 480
Yayınevi: Eksik Parça Yayınları
Türü: Young Adult, Contemporary

Arka Kapak: 
Benim adım Harriet Manners ve ben her zaman bir geek olacağım.
Bir karıncanın ağırlığının elli katı yükü kaldırabildiğini, İnsanların gözlerini günde yaklaşık olarak 15.000 kez kırpıştırdığını, Zürafaların boynunun başlarını yere eğmek için yeterince uzun olmadığından su içerken ayaklarını iki yana açarak eğildiklerini,“Gökdelen” kelimesinin aslında bir denizcilik terimi olduğunu,Bilinen en büyük yıldızın çevresinde saatte 900 kilometre hızla yapılan bir turu tamamlamanın 1.100 yıl süreceğini, Çıplak gözle yirmi katrilyon kilometre uzaklığı görmenin mümkün olduğunu, İneklerin dört midesi olduğunu biliyorum.
Ama ne yazık ki New York’da modellik yapmanın nasıl bir şey olduğuna dair hiçbir fikrim yok.
Bu sefer gerçekten ayvayı yemiş olabilirim.



2. kitabı okuduktan sonra "Mutlaka 3.sünü de okumalıyım!" demiştim. Çıkar çıkmaz alamadım tabi. Ama ilk fırsatta kitaplığımdaki yerini aldı Geek Kız'ımız Harriet. Kitap kapaklarından resmen enerji fışkırıyor <3 Rengarenkler ve kitaplıkta favorilerim arasındaki yerlerini aldılar.







Şimdi gelelim kitapta olanlara. İlk iki kitaptan bildiğimiz Harriet, hiçbir değişiklik yok. Şimdi aileye bir de minik Harriet katıldı tabi. Harriet'in küçük kardeşi sonunda doğdu. Ama Harriet'in babası hala işsiz. Babası uzun sürenin ardından New York'ta iş bulunca Harriet yakın arkadaşı Nat'i ve sapık takipçisi Toby'yi ardında bırakıp ailesiyle beraber Amerika'ya göçer. Okuldaki düşmanı tarafından aşağılandıktan sonra ve biricik aşkı Aslan Çocuk Nick'le New York'ta görüşme ihtimalinin çok yüksek olduğunu da düşününce Harriet için işler yolunda gidecek gibidir. Ama geldiği nokta hiç de New York hayallerindeki yer gibi değildir. Hatta hayallerinin hepsi Manhattan Köprüsü'nden aşağıya atlayıp intihar etmiştir.






Ama her zamanki gibi Harriet işleri yüzüne gözüne bulaştırır. Büyük bunalım ve kendi kişiliğinden uzaklaşma durumları... Tabi yine pek çok komik durum. Ama asıl olay şu ki; kitaba yakışıklı çocuğumuz Nick dışında bir erkek daha dahil oldu. Rekabet söz konusu mu olacak yoksa? O kadarını da ben söylemeyeceğim. Okuyun görün anacım!




Yazar bir kitapta daha bizi eğlendirmiş. Kitabın bir kısmında güldüm, Bir kısmında "Lanet olsun yaa Harriet bunu yapma işte!" dediğim oldu. Yazardan kaynaklanan bir durum mu yada çeviri kaynaklı mı bilmiyorum ama bazı espriler sanki tekrar ediyor gibiydi ve bu durum benim biraz gözüme battı maalesef. Haliyle bu kitaba 5 üzerinden 4 veriyorum. Umarım 4. kitap, ilk ve ikinci kitap ayarında olur. Ayrıca üçüncü kitabın sonu fena bitti. Haliyle ben yine "MUTLAKA 4. KİTABI O-KU-MA-LIYIM!" diyorum, başka da bir şey diyemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top